برگزاری برنامه فرهنگی هماهنگ کشوری "دریای خاک"
دوشنبه 14 دی 1394 بازدید: 2392

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، ایران به لطف تنوع جغرافیایی و اقلیمی از غنای گیاهی و جانوری خاصی برخوردار است که در منطقه خشک نیمکره شرقی بی نظیر است؛ به گونه اي كه هفتاد درصد از خاک سرزمین ایران توسط کویرها و بیابان ها اشغال شده است.
كویرهاي ايران آهنگ آرامش است. بزرگ و بی انتها و به علت وجود حيات وحش و پوشش جانوري و گياهي متنوع، آثار طبيعي، ساكنان مهربان و سخت كوش به عنوان ميراث طبيعي ارزشمند براي بازديد و گذران اوقات جامعه جوان و به ويژه دانشجويان واجد اهميت بسياري است. گردشگری در مناطق کویری با پدیده های جذاب و منحصر به فرد می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در جذب گردشگران علمی و علاقه مندان به طبیعت و مناظر و جلوه های بی نظیر آن داشته باشد.
 شناخت کویر و اقلیم مناطق کویری، با توجه به گونه های خاص طبیعی و جانوری و شرایط زیست این گونه های خاص، علاوه بر توسعه علمی و پژوهش های نوین دانشگاهی می تواند نقش مهمی در جذب گردشگران داشته باشند.
در "برنامه‌ فرهنگي هماهنگ كشوري درياي خاك"سعی مي شود تا با برگزاري اردوهاي كويرنوردي و كويرشناسي، امکان بررسی موشکافانه تر این موهبت خدادادی فراهم گردد.
مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران با توجه به احساس نیاز در این زمینه، طرح هاي کویرنوردی و کویر شناسی را در سالهاي پيش اجرا نموده است و در حال حاضر نيز با همكاري معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي  "برنامه‌ فرهنگي هماهنگ كشوري درياي خاك" را برگزار مي نمايد.
    
 
 
 
 

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi